JOCA ZURC

izr. prof. dr. JOCA ZURC

Prostor

2.20

Habilitacijski naziv

Izredni profesor

Predmetno področje

kineziologija - pedagoški vidik

Govorilne ure SICRIS COBISS

Znanstveni in akademski nazivi

  • doktorica kinezioloških znanosti (UL FŠ, 2005)
  • doktorica filozofskih znanosti (UL FF, 2016)
  • doktorica statističnih znanosti (UL FDV, 2017)

Poučevanje

  • Metodologija pedagoškega raziskovanja
  • Analiza družboslovnih podatkov
  • Znanstvenoraziskovalne metode
  • Vzgoja in izobraževanje za zdravje
  • Šport in humanistika
  • Raziskovanje šolske prakse

Dostop do e-gradiv: UM eŠtudij

Članstva v nacionalnih in mednarodnih združenjih

  • Pedagoška mreža Univerze v Mariboru
  • SLODRE – Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije
  • Slovensko društvo za filozofijo športa
  • Statistično društvo Slovenije
  • European Association for the Philosophy of Sport (EAPS)
  • The International Association for the Philosophy of Sport (IAPS)
  • Mixed Methods International Research Association (MMIRA)

Publikacije

ZURC, Joca, LAAKSONEN, Camilla. Effectiveness of health promotion interventions in primary schools : a mixed methods literature review. Healthcare. 2023, vol. 11, no. 13, pp. 1-21. ISSN 2227-9032. DOI: 10.3390/healthcare11131817.

ZURC, Joca, PLANINŠEC, Jurij. Associations between physical activity and academic competence : a cross-sectional study among Slovenian primary school students. International journal of environmental research and public health. 2022, vol. 19, no. 2, pp. 1-18. ISSN 1660-4601. DOI: 10.3390/ijerph19020623.

ZURC, Joca. Changed lifestyles during the COVID-19 pandemic : the need for health education in the curriculum of pedagogical students. Cogent education. 2024, vol. 11, no. 1, article 2309735, pp. 1-14. ISSN 2331-186X. DOI: 10.1080/2331186X.2024.2309735

ZURC, Joca. Ethical aspects of health and wellbeing of young elite athletes : conceptual and normative issues. Synthesis philosophica. International ed. 2019, vol. 34, no. 2, pp. 341-358. ISSN 0352-7875. DOI: 10.21464/sp34207.

ZURC, Joca. Integrating quantitative and qualitative methodology in health science research : a systematic review. Slovenian Journal of Public Health. 2013, vol. 52, no. 3, pp. 221-235. ISSN 0351-0026. DOI: https://doi.org/10.2478/sjph-2013-0023

ZURC, Joca, RHIND, Daniel, LANG, Melanie. Safeguarding children from violence and abuse in Slovenian sport. V: LANG, Melanie (ur.), HARTILL, Mike (ur.). Safeguarding, child protection and abuse in sport: international perspectives in research, policy and practice. London & New York: Routledge, 2014. pp. 78–87.

Monografije

ZURC, Joca. Biti najboljši: pomen gibalne aktivnosti za otrokov razvoj in šolsko uspešnost. Radovljica: Didakta, 2008

»V najzgodnejših letih, ko se na razredni stopnji osnovne šole še oblikuje osebnost otroka, bi morali biti še posebej pozorni na otrokovo uspešnost v šoli. Vsakemu učencu bi bilo potrebno za pozitiven razvoj njegove osebnosti omogočiti, da bi bil v šoli uspešen, kolikor je lahko«.

Znanstvena monografija je posvečena obravnavi šolske uspešnosti na začetku šolanja ter odpira nove pristope k njenemu izboljšanju. Pozornost smo posvetili proučevanju otroka med 6. in 11. letom starosti. V prvem delu monografije obravnavamo zakonitosti otrokovega razvoja s poudarkom na vlogi gibalne aktivnosti na kognitivni razvoj (spodbujanje inteligentnosti), čustveni razvoj (izboljšanje samopodobe, psihičnega počutja, preprečevanje depresije in anksioznosti), socialnega razvoja (oblikovanje socialnih spretnosti, razvoj samokontrole, empatije, asertivnosti, spolne vloge in značaja). V drugem delu monografije predstavljamo rezultate izvirne empirične raziskave o povezanosti med pogostnostjo, obliko in vsebino prostočasne gibalne aktivnosti in šolsko uspešnostjo. Raziskava je bila izvedena v slovenskem prostoru na vzorcu 2023 desetletnih otrok.

ZURC, Joca, DAROVEC, Darko (odgovorni urednik), ROŽAC-DAROVEC, Vida (urednik). Drži se pokonci: pomen gibalne aktivnosti za otrokovo hrbtenico. Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales, 2006

V središču obravnave znanstvene monografije je otrok na začetku šolanja, za katerega je značilno povečanje sedečih obremenitev, ki vplivajo na razvoj hrbtenice in hrbtnega mišičevja. Med najpogostejšimi razvojnimi pomanjkljivostmi v tej starostni skupini se posledično pojavljajo slabe telesne drže in deformacije hrbtenice. Obsežen del znanstvene monografije je tako namenjen obravnavi razvoja hrbtenice, hrbtnega mišičevja in telesne drže s podrobno predstavljenimi poznanimi metodami merjenja razvoja otrokove hrbtenice. Izredno pomembno je namreč čim bolj zgodnje odkrivanje morebitnih nepravilnosti v razvoju hrbtenice, ko jih je moč odpraviti. Ker na količino sedenja zaradi šolskih zahtev ne moremo vplivati, smo našo raziskovalno pozornost usmerili na empirično proučevanje gibalne aktivnosti kot dejavnika vpliva, ki omogoča otrokov skladen razvoj ter na drugi strani kot sredstvo kinezioterapevtske obravnave pri že obstoječih nepravilnostih.

Izdajo monografije je finančno podprla Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije.

Skip to content