Ciljna skupina so osnovno- in srednješolske učiteljice in učitelji slovenščine.
Predstavljene bodo nove možnosti poučevanja in učenja slovenščine v kontekstu jezikovnotehnoloških dosežkov. Poudarek bo na praktičnem delu z inovativnim učnim e-okoljem Slovenščina na dlani, ki ga lahko učiteljice in učitelji slovenščine uporabljajo za obogatitev jezikovnega pouka (tudi v sklopu kombiniranega učenja in izobraževanja na daljavo).
Zastavljene cilje bomo dosegli s:
– predstavitvijo možnosti računalniško podprtega učenja jezika;
– predstavitvijo učnega e-okolja Slovenščina na dlani v kontekstu jezikovnih tehnologij in obstoječih e-okolij za slovenščino (izpostavljena bo zasnova, različni sklopi, delovanje, zbiranje in izbor avtentičnega gradiva, prednosti e-okolja, njegove omejitve in možnosti za nadaljnji razvoj);
– preizkušanjem delovanja e-okolja (na računalnikih, tablicah in pametnih telefonih) v okviru delavnic in neposrednim prenosom pridobljenega znanja v prakso (izobraževalni proces);
– prikazom možnosti rabe e-okolja za različne vsebinske sklope (pravopis, slovnica, frazemi in pregovori, besedila);
– prikazom možnosti rabe e-okolja v različnih fazah pouka, tudi v okviru izobraževanja na daljavo;
– ponazoritvijo s konkretnimi primeri, neposredno uporabnimi v praksi.
Predstavljene bodo pravopisne, slovnične, frazeološke in besedilne vaje oz. naloge različnih zahtevnostnih ravni. Posvetili se bomo tudi predstavitvi strokovnih novosti na področju besediloslovja in frazeologije (aktualne raziskave in njihovi izsledki; raba terminologije, npr. besedilna skupina, frazem – pregovor – rek, reklo – rečenica; razlikovanje med enotami, klasifikacija enot). Vsebine iz e-okolja bomo primerjali z vsebinami v obstoječih učnih načrtih.
Posluževali se bomo analize, diskusije, izmenjave izkušenj, mnenj in učnih praks. Pripravili bomo gradiva za udeleženke in udeležence programa, ki jih bodo lahko uporabili pri svojem pedagoškem delu.
8-urni seminar bo potekal na daljavo v spletnem okolju MS Teams.