Development of Literacy and Language Learning for Disadvantaged Young Learners – DEAL

Oddelek za slovanske jezike in književnosti Erasmus+
Šifra projekta
2018-1-HR01-KA201-047499
Začetek projekta
1. 10. 2018
Konec projekta
30. 9. 2020
Financer
Evropska komisija
Program
Erasmus+
Vrednost
189.953,00 EUR
Sredstva UM
64.597,00 EUR
Koordinator
Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvaška
Partnerji

Sveučilište sv. Ćirila i Metoda (Makedonija); Osnovna škola Ivana Gundulića (Hrvaška); Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za slovanske jezike in književnosti (Slovenija)

Vodja na FF
doc. dr. Simona Pulko
Člani na FF
red. prof. dr. Jožica Čeh Steger, izr. prof. dr. Melita Zemljak Jontes

Razvoj pismenosti in učenje jezika za mlajše učence v jezikovno manj ugodnih okoliščinah

Osnovni cilj projekta

Velik potencial učinkovitega izobraževanja izhaja iz poznavanja možnosti razvoja pismenosti in obvladovanja jezika pri vseh vrstah učenja: ne zgolj pri formalnem šolskem učenju, temveč tudi v neformalnih in informalnih situacijah. Projekt je usmerjen v razvijanje možnosti razvoja pismenosti in obvladovanja jezika pri vseh vrstah učenja, s čimer se spodbuja medinstitucionalno povezovanje šol, univerz, nevladnih ustanov in drugih, torej sodelovanje z okoljem. Inovativnost projekta se kaže v transdisciplinarnem pristopu k učenju in v usmerjenosti na vse vrste učenja: formalnega, neformalnega in informalnega. Transdisciplinarni pristop zajema obvladovanje jezika in razvoj pismenosti z izvedbo različnih aktivnosti: jezikovnih, likovnih, glasbenih, dramskih, telesnih in drugih.

Načrtovani rezultati projekta

V času trajanja projekta se bodo izdelala transdisciplinarna gradiva za razvoj pismenosti in učenje jezika mlajših učečih se v neugodnem položaju. Izdelana gradiva bo mogoče učinkovito uporabljati pri vseh vrstah učenja: formalnem, neformalnem in informalnem.
Projekt ima štiri načrtovane delne rezultate:
• Zbirka primerov dobre prakse razvijanja pismenosti in učenja jezika;
• računalniška baza transdisciplinarnih aktivnosti za razvoj pismenosti in učenja jezika;
• računalniška baza vzpodbud za izvajanje transdisciplinarnih aktivnosti;
• Priročnik za učitelje, vzgojitelje in edukatorje.
Pripravljeni gradiva in aktivnosti za razvoj pismenosti bodo dostopni v štirih jezikih (angleškem, hrvaškem, slovenskem in makedonskem) na spletnih straneh projekta, implementacija v izobraževalno prakso pa se bo izvedla z načrtovanimi in osmišljenimi aktivnostmi na stopnji primarnega in univerzitetnega izobraževanja. Projekt bo z diseminacijskimi aktivnostmi (s seminarji, z delavnicami, bazo in mediji) učiteljem in drugim edukatorjem podal novo, inovativno in učinkovito gradivo za učenje in poučevanje jezika ter razvoj pismenosti.

Pričakovani učinki projekta

Glede na déležnike izobraževanja bo projekt omogočil uvid v različne modele vključevanja otrok v neugodnem položaju v izobraževalne sisteme različnih držav, kar lahko vpliva na spremembe v nacionalnih izobraževalnih sistemih. S projektom se bodo celostno izboljšale kompetence edukatorjev ter zavest o pomenu neformalnih in informalnih situacij za učinkovitejše izobraževanje učečih se, ki so v jezikovno in kulturološko neugodnem položaju. Pri tem je pomembno preseči okvire šolskega poučevanja in se usmeriti na učenje sploh, še posebej v okolju, v katerem ti učeči se živijo.

Spletna stran projekta: https://project-deal.eu/sl/naslovna-3/

Skip to content