Ime projekta: FINA-PISMA (kratek povzetek)
Projekt FINA-PISMA je namenjen sistematičnemu razvoju finančne pismenosti pri učencih osnovnih in srednjih šol v Sloveniji. Izhaja iz ugotovitev, da slovenski učenci na področju finančne pismenosti zaostajajo za povprečjem OECD, medtem ko so že zgodaj izpostavljeni finančnim izzivom.
Glavne aktivnosti projekta so razvijanje kompetenc finančne pismenosti za odgovorno ravnanje z denarjem, finančno načrtovanje in kritično odločanje; vključevanje vsebin finančne pismenosti v redni pouk s strukturiranim učnim načrtom in medpredmetnim povezovanjem; oblikovanje didaktičnih gradiv ter usposabljanje učiteljev; širjenje sodelovanja z zunanjimi strokovnjaki (banke, podjetja, FURS, zavarovalnice); uvajanje praktičnih aktivnosti, simulacij in digitalnih orodij; izdelava podpornih učnih okolij in učeče se skupnosti za trajno vključevanje finančne pismenosti v izobraževalni sistem, na podlagi štirih prioritetnih področij razvoja in krepitve kompetenc finančne pismenosti, kot so denar in transakcije, načrtovanje in upravljanje financ, tveganja in koristi in finančno okolje.
Projekt bo izveden v osmih VIZ-ih in v izbranih inovativnih oddelkih, kjer bo v ospredju aktivna vloga učencev. Poudarek bo na povezovanju finančne pismenosti s podjetnostjo, kritičnim mišljenjem, digitalnimi kompetencami in trajnostnim razvojem, skladno z evropskimi okviri (EntreComp, FKOM) ter na razvoju inovativnih učnih scenarijev in didaktičnih priporočil, vzpostavitvi učečih se skupnosti in podpornih okolij za trajnostno transformacijo pouka ter dolgoročni krepitvi kompetenc finančne pismenosti.
Ključni cilji so dvig ozaveščenosti o pomenu finančne pismenosti, razvoj didaktičnih strategij in digitalnih učnih gradiv, bolj odgovorne finančne odločitve med mladimi, večja finančna varnost posameznikov in dolgoročna odpornost družbe na finančne izzive ter prispevek k digitalni preobrazbi izobraževanja in trajnostnemu razvoju.
Projekt FINA-PISMA tako predstavlja pomemben korak k trajnemu vključevanju finančne pismenosti v slovenski vzgojno-izobraževalni prostor in krepitvi življenjskih kompetenc prihodnjih generacij.