Razvoj in krepitev kompetenc za trajnostni razvoj EN-VIR-GO

Oddelek za sociologijo Drugi projekti iz Evropskih strukturnih skladov
Šifra projekta
šifra projekta NRP: C3350-25-3201; št. pogodbe: C3350-25-931000 z dne 2.9.2025
Začetek projekta
14. 5. 2025
Konec projekta
30. 6. 2026
Financer
Republika Slovenija in Evropska unija / Next Generation EU
Program
NOO, Eksperimentalni in pilotni projekti – Razvoj in krepitev kompetenc za trajnostni razvoj in finančno pismenost, Sklop 1
Vrednost
do 457.000,03 EUR
Sredstva UM
20.000,00 EUR
Koordinator
Osnovna šola Pohorskega odreda Slovenska Bistrica
Partnerji

OŠ Fram, Enota vrtca pri OŠ Fram; OŠ Lava Celje; OŠ Kungota; OŠ Šmartno pri Slovenj Gradcu; OŠ Gustava Šiliha Laporje; 2. OŠ Slovenska Bistrica; OŠ Dobje, Enota vrtec Dobje; UM FNM; FF UM, Oddelek za sociologijo

Vodja na FF
doc. dr. Suzana Košir
Člani na FF
doc. dr. Danijela Lahe, asist. Lucija Dežan, asist. Minea Rutar

Ime projekta: EN-VIR-GO (kratek povzetek)

Projekt EN-VIR-GO je namenjen krepitvi kompetenc za trajnostni razvoj v slovenskih vrtcih in osnovnih šolah. Temelji na strateških usmeritvah (Strategija razvoja Slovenije 2030, Zeleni dogovor EU, Agenda 2030 OZN) ter na ugotovljenih vrzelih v praksi, kot so neenakomerni pristopi med regijami, pomanjkanje inovativnih metod poučevanja in omejen prenos znanja.

Glavne aktivnosti projekta so razvoj medpredmetnega projektno-raziskovalnega pouka, usmerjenega v reševanje realnih okoljskih izzivov, uvedba trajnostnih modulov v redni pouk (npr. “Zelena podjetnost”), digitalna orodja za spremljanje napredka in lastnega ogljičnega odtisa, pilotna okolja (zelene učilnice, učne skupnosti), usposabljanje učiteljev z inovativnimi metodami, tesno povezovanje z lokalno skupnostjo, gospodarstvom in NVO, eksperimentalno delo in praktično učenje na prostem (vsaj 30 % dejavnosti izven učilnice), na podlagi štirih vsebinskih prioritetnih področij razvoja in krepitve kompetenc trajnostnega razvoja, kot so energetika, obnovljivi viri energije, krožno gospodarstvo in krožne šole ter zmanjševanje ogljičnega in eko odtisa.

Projekt bo izveden v osmih VIZ-ih in v izbranih inovativnih oddelkih, kjer bo v ospredju aktivna vloga učencev. Poudarek bo na razvoju trajnostne pismenosti, kritičnega in sistemskega mišljenja, okoljske odgovornosti, digitalnih in podjetnostnih kompetenc (v skladu z evropskim okvirom GreenComp), inovativnih učnih scenarijev in didaktičnih priporočil, vzpostavitvi učečih se skupnosti in podpornih okolij za trajnostno transformacijo pouka ter dolgoročni krepitvi trajnostne naravnanosti otrok, učiteljev in lokalnih okolij.

Ključni cilji so razvoj novih in nadgradnja že obstoječih ter preizkušenih didaktičnih pristopov, pedagoških strategij in dobrih učnih praks v inovativnih učnih okoljih ter prispevek k dolgoročnemu razvoju trajnostne naravnanosti otrok, učiteljev in lokalnih okolij s strokovno podlago za prihodnje oblikovanje sistemskih rešitev na področju trajnostnega izobraževanja.

Projekt EN-VIR-GO se usmerja k vzpostavitvi celovitega modela vključevanja trajnostnega razvoja v vzgojno-izobraževalni proces, ki bo otroke in učence usposobil za aktivno vlogo nosilcev sprememb, hkrati pa prispeval k širši trajnostni preobrazbi družbe.

 Projekt EN-VIR-GO sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija / Next Generation EU.

Skip to content