Izbirni predmeti PDP modula

Akcijsko raziskovanje za boljši (jezikovni) pouk

Pri pedagoškem delu se učitelji soočajo z izzivi, kakršen je na primer, da učenci ne prinašajo zvezkov k pouku. Pri uspešnem soočanju s takimi izzivi lahko zelo pomaga t. i. akcijsko raziskovanje. Pri predmetu se bomo seznanili z različnimi izzivi učiteljev, preizkušali in analizirali postopke akcijskega raziskovanja, ki lahko sodobnemu učitelju pomagajo konstruktivno kritično analizirati in izboljšati (svojo) prakso.

Obveznosti: sprotno delo in seminarska, tj. izvedba manjše akcijske raziskave, predstavitev in analiza priprave.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: izr. prof. dr. Saša Jazbec

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Alternativni pedagoški koncepti

Predstavili bomo duhovni kontekst časa (prehod iz 19. v 20. stoletje), ko se pojavi kritika (državne) šole in razgrnili logiko obstoja aktualnih alternativnih pedagoških konceptov. V seminarju bomo podrobneje predstavili posamezne alternativne zasebne šole (Waldorf, Montessori…) in jih obiskali.

Obveznosti: predstavitev seminarskega referata.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilec: red. prof. dr. Edvard Protner

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Angleščina za akademske namene

Študenti se bodo seznanili z akademsko komunikacijo z osredotočanjem na značilnosti akademskega diskurza. Skozi praktične naloge se bodo seznanili na primer z akademskim besediščem in frazami, stilom akademskega pisanja, strukturo akademskih člankov, citiranjem in vključenostjo  avtorja/avtorice v akademsko besedilo.

Obveznosti: ustna predstavitev analize akademskega članka, pisanje povzetka in pisni izpit.

Jezik izvedbe: angleščina

Obseg: 3 ECTS (30 SV)

Nosilka: lekt. dr. Agata Križan

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Avtentične oblike preverjanja in ocenjevanja znanja

Študenti bodo spoznali odnos in razlike med tradicionalnim in avtentičnim preverjanjem in ocenjevanjem znanja. Pri tem bodo spoznali značilnosti in naslednje vrste avtentičnih oblik preverjanja in ocenjevanja znanja: portfelj, avtentični preizkusi znanja, samoocenjevanje, itd. Prav tako se bodo študentje seznanili s pripravo različnih avtentičnih oblik preverjanja in ocenjevanja znanja.

Obveznosti: priprava projektne/seminarske naloge in predstavitev

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: red. prof. dr. Milena Ivanuš Grmek

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Disciplina v sodobni šoli

V okviru predmeta bomo pozornost namenili neposrednim in posrednim vzgojnim dejavnikom na razreda in šole kot celote, pri tem pa bomo poseben poudarek namenili disciplinskemu pristopu. Zanimalo nas bo, kako učitelj vzpostavlja varno, vključujoče in spodbudno učno okolje in tako deluje preventivno ter kako ukrepa ob neželenem vedenju.

Obveznosti: priprava seminarske naloge, predstavitev in refleksija.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: red. prof. dr. Mateja Pšunder

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Etika vzgoje in izobraževanja

Predmet je namenjen urjenju sposobnosti za prepoznanje, premišljanje, presojanje in razreševanje etičnih vprašanj, problemov in dilem, ki se pojavljajo v vzgojno-izobraževalnem procesu v institucionalnem okolju in zunaj njega. Skupaj bomo premišljevali in razpravljali o etičnih načelih, normah, vrednotah in idealih, ki uravnavajo vsakodnevno pedagoško prakso, sooblikujejo učne cilje in metode in se jih – vsaj na deklarativni ravni – trudi utelesiti naš vzgojno-izobraževalni sistem.

Obveznosti: aktivna udeležba pri pouku, seminarska predstavitev in pisni izpit.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilec: izr. prof. dr. Friderik Klampfer

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Filozofija z otroki in mladostniki

Spoznavali bomo, na kakšne lahko pri pouku (skupini) spodbujamo radovednost in razpravljanje o življenjskih vprašanjih. Preizkušali bomo, kako dati glas otrokom in mladostnikom s sodelovalnim, kreativnim, skrbnostnim in kritičnim mišljenjem ter ugotavljali kako ustvarjati preiskovalno skupnost z uporabo dialoga. Naše spoznave in zamisli bomo opazovali in preizkušali v avtentičnem okolju osnovne šole.

Obveznosti: priprava gradiva za učno uro, predstavitev in refleksija, kolokvija.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: doc. dr. Smiljana Gartner

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/studij/podiplomski-studij-2-stopnja/studijski-programi/filozofija-2024/

Igre in pouk

Človek se ne preneha igrati, ko je star, postara se, ko se neha igrati, pravi znani rek in s pomenom igre, vrstami iger, igrami za življenje, predvsem pa za učenje se bomo ukvarjali pri predmetu. Preizkusili in analizirali bomo didaktične igre za različna področja poučevanja in razmišljali o njihovih kognitivnih in emocionalnih učinkih ter funkcionalnostih za doseganje izobraževalnih ciljev.

Obveznosti: izdelava in preizkušanje didaktičnih iger in seminarska naloga.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 SE + 15 SV)

Nosilka: doc. dr. Brigita Kacjan

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Jezikovna heterogenost in diferenciacija – didaktični vidiki

Preizkušali bomo instrumente za ugotavljanje vrst heterogenosti oz. različnosti učencev. V pogovorih z učitelji, po izkušnjah študentov ter s pregledom učnih gradiv bomo presojali obstoječe načine diferenciacije ter spoznali, preizkušali in simulirali rabo različnih didaktičnih postopkov, metod oz. možnosti za diferencirano in na učence osredinjeno delo v razredu.

Obveznosti: sprotno delo in priprava predloga diferenciranega dela za učno uro, predstavitev in refleksija.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: izr. prof. dr. Saša Jazbec

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Multimedija

Seznanili se bomo z obdelavo besedila, slike, zvoka in videa. Znanje bomo prenesli na izdelavo medijskih gradnikov, ki jih bomo združili v e-gradivo. Ob tem bomo spoznali teoretsko ozadje, tehnične in praktične napotke. Uporabljali bomo MS Office in Windows kompatibilno brezplačno programsko opremo. Izdelana gradiva bomo naložili v spletno učilnico.

Obveznosti: priprava gradiva za učno uro, predstavitev in refleksija

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilec: red. prof. dr. Marjan Krašna

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Profesionalni razvoj pedagoških delavcev

Predmet ponuja razumevanje profesionalnega razvoja s poudarkom na načrtovanju, izvajanju in evalvaciji. Študenti povezujejo praktična znanja, reflektirajo izkušnje strokovnjakov ter skozi prakso pripravljajo naloge. Cilj je raziskati in analizirati proces razvoja zaposlenih ter pridobljeno znanje uporabiti pri razvoju profesionalnih kompetenc.

Obveznosti: pisna projektna/seminarska naloga in predstavitev naloge v okviru vaj.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka:  red. prof. dr. Marija Javornik

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Raziskovanje šolske prakse

Kako sestaviti veljaven in zanesljiv preizkus znanja? Kako zbrati in interpretirati podatke o razredni klimi in počutju učencev v šoli? Kako pravično zaključevati o znanju učencev ter razvijati na dokazih utemeljeno pedagoško prakso, ki bo prepričala starše in ravnatelje? Na vsa ta in še mnoga druga aktualna vprašanja bomo odgovorili pri predmetu ter razvijali zamisli o možnostih izboljšav pedagoške prakse z raziskovanjem.

Obveznosti: pisno preverjanje esejskega tipa in pisni izdelek na temo po izbiri študenta

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: izr. prof. dr. Joca Zurc

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Slovenski znakovni jezik

Spoznali se bomo z osnovnimi elementi slovenskega znakovnega jezika in naučili osnovnega sporazumevanja v znakovnem jeziku. Spoznali bomo osnovne značilnosti jezika in kulture gluhih, ter usvojili osnove sporazumevanja z gluho osebo.

Obveznosti: predstavitev v slovenskem znakovnem jeziku.

Jezik izvedbe: slovenščina in slovenski znakovni jezik

Obseg: 3 ECTS (50 SV)

Nosilec: Matic Pavlič

Izvajalec: Matjaž Juhart

Spoznavanje jezika in komunikacije v razredu

Spoznali bomo pomen, vrste in postopke komunikacije, značilnosti besedne in nebesedne komunikacije ter teorijo konflikta. S tem bomo bolje razumeli učence in učenke ter znali z njimi bolje komunicirati. Obenem bomo v teoriji in praksi reflektirali lastno razumevanje teoretskih osnov slovenskega jezika.

Obveznosti: različne naloge, esej in ustni izpit

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilec: red. prof. dr. Marko Jesenšek

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Strokovni jezik pri pouku

Slovenski jezik, slovenistiko bomo umestili v svetovni jezikovni sistem, vrednotili rabo različnih jezikovnih sredstev, spoznali cilje sodobnega pouka slovenskega jezika kot učnega jezika v povezavi z različnimi predmetnimi področji v OŠ in SŠ. Usvojili bomo rabo (domače/prevzete) têrminologije o/v strokovnih besedilih in prepoznavali značilnosti njihove obravnave v OŠ in SŠ.

Obveznosti:

  • aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah (75-odstotna prisotnost pri seminarskih vajah, listkovnik (pripravljen listkovnik je pogoj za pristop k izpitu)),
  • seminarska vaja (opravljena seminarska vaja je pogoj za pristop k izpitu),
  • pisni izpit (pisni izpit lahko nadomesti sprotno preverjanje z dvema pozitivno ocenjenima kolokvijema).

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: izr. prof. dr. Melita Zemljak Jontes

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Večjezičnost v šoli

Ugotavljali in preizkušali bomo, na kakšne načine lahko v pouk pozitivno vključujemo jezike in kulture otrok priseljencev. Naše zamisli in izvedbo bomo postavili v okvir jezikovne politike EU in okvir razvijanja večjezičnosti v današnji šoli.

Obveznosti: priprava gradiva za učno uro, predstavitev in refleksija.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 PR + 15 SV)

Nosilka: red. prof. dr. Alja Lipavic Oštir

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/ucni_nacrti_NTJ_22_23-1.pdf

Šola v naravi

Po principih izkustvenega študija bomo preizkušali raznolike interdisciplinarne pristope k izobraževanju oz. osveščanju (formalnem in neformalnem) različnih javnosti na prostem, to pomeni v naravnem in družbenem okolju. Pri tem bomo izpostavljali trajnostne vsebine. Preko aktivne udeležbe bomo spoznali delovanje Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, tudi kot potencialnega bodočega profesionalnega partnerja.

Obveznosti: obisk z aktivnim sodelovalnim delom in refleksijo na izbranem domu CŠOD (Center šolskih in obšolskih dejavnosti); skupinska priprava, izvedba in refleksija interdisciplinarne delavnice na prostem.

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 SE + 15 TE)

Nosilka: red. prof. dr. Eva Konečnik Kotnik

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/Ucni-nacrti_-GEO_DP-PED-2023_2024.pdf

Odbojka in aerobna vadba

Se želiš med študijem razgibati, izboljšati svojo psihofizično kondicijo za učenje ter pridobiti dodatna znanja za vodenje interesnih dejavnosti? Vabljen na športni predmet, pri katerem se boš v praktičnem delu ukvarjal z odbojko in aktivnostmi v naravi. V teoretičnem delu pa boš spoznaval osnovne motorike in različne vrste aerobnih vadb.

Obveznosti: seminarska naloga na temo po izbiri študenta, praktični del

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 SE + 30 TV)

Nosilec: red. prof. dr. Jurij Planinšec

Izvajalca: izr. prof. dr. Joca Zurc, uč. vešč. Peter Sitar

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Badminton in fitnes

Se želiš med študijem razgibati, izboljšati svojo psihofizično kondicijo za učenje ter pridobiti dodatna znanja za vodenje interesnih dejavnosti? Vabljen na športni predmet, pri katerem se boš v praktičnem delu ukvarjal z badmintonom, fitnesom in joggingom. V teoretičnem delu pa boš spoznal načela zdravega življenjskega sloga in športne rekreacije.

Obveznosti: seminarska naloga na temo po izbiri študenta, praktični del

Jezik izvedbe: slovenščina

Obseg: 3 ECTS (15 SE + 30 TV)

Nosilec: red. prof. dr. Jurij Planinšec

Izvajalca: izr. prof. dr. Joca Zurc, uč. vešč. Peter Sitar

Povezava na učni načrt: https://ff.um.si/wp-content/uploads/UN-PDP-modul-24_25.pdf

Skip to content